%0 Journal Article %T نقدی بر کتاب<i>انگلیسی ویژه: منبعی آموزشی برای درس زبان انگلیسی در مدارس ویژه مناسب برای پایه‌های هفتم تا نهم</i> %J نقدنامه زبان‌های خارجی %I شورای بررسی متون پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی %Z 2645-596X %A محمدزاده, شیرین %A میهن دوست, پیوند %D 2020 %\ 08/22/2020 %V 3 %N 1 %P 67-74 %! نقدی بر کتاب<i>انگلیسی ویژه: منبعی آموزشی برای درس زبان انگلیسی در مدارس ویژه مناسب برای پایه‌های هفتم تا نهم</i> %K زبان انگلیسی %K دانش‌آموزان با نیازهای ویژه %K دورۀ اول متوسطه %K نقد %K زبان آلمانی %K مشکلات یادگیری %R %X هدف از این مقاله بررسی انتقادی کتاب &laquo;انگلیسی ویژه: منبعی آموزشی برای درس زبان انگلیسی در مدارس ویژه مناسب برای پایه‌های هفتم تا نهم&raquo; نوشته هایده ووسکه است که با هدف آموزش زبان انگلیسی به‌عنوان زبان خارجی به دانشآموزان دارای مشکلات یادگیری در پایه‌های هفتم تا نهم در مدارس آلمان تدوین شده است. با توجه به معیارهای پیشنهادی نقد شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی، نقاط قوت و ضعف شکلی و محتوایی اثر بررسی، و سپس پیشنهادهایی برای بهبود اثربخشی کتاب و متناسب‌سازی آن برای دانش‌آموزان سایر کشورها ارائه گردید. از مهم‌ترین نقاط قوت کتاب می‌توان به تنوع موضوعی و استفاده از کاربرگ‌های متنوع اشاره نمود. مسائلی که می‌تواند در چاپ‌های بعد یا هنگام متناسب‌سازی اصلاح شود عبارت‌اند از: دشواری خواندن متون داستانی، سیاه‌وسفید بودن کاربرگ‌ها، دشواری تطابق کاربرگ‌ها و توضیح‌ها مربوط به آنها، و تمرکز بیش‌ازحد بر فرهنگ کشورهای انگلیسی‌زبان که ممکن است کاربرد کتاب را برای کشورهای دیگر محدود کند. %U https://brjofls.ihcs.ac.ir/article_4979_f0b4cc6817767bf49f51ae7b02677b9e.pdf