معرفی‌ کتاب کلاس‌های آموزشی زبان فرانسه به مثابه زبان خارجی‌ و زبان دوم

نوع مقاله: یادداشت انتقادی

نویسنده

دکترای آموزش زبان فرانسه از دانشگاه لورن فرانسه، تهران، ایران

چکیده

کتاب کلاسهای آموزشی زبان فرانسه به مثابۀ زبان خارجی‌ و زبان دوم، توسط دو زبان‌شناس نامدار فرانسوی (ژان پی­یر کوک و ایزابل گروکا) نگاشته و برای اولین بار در سال 2002 توسط انتشارت دانشگاهی گرونوبل به چاپ رسیده است. این اثر مرجعی برای تمامی‌ پژوهش­‌گران در زمینۀ آموزش به‌شمار می‌رود‌، زیرا مروری کلی‌ و ارزشمند از دانش امروزی آموزش زبان ارائه می‌کند. همچنین، این کتاب چگونگی‌ شکل‌گیری و پی‌ریزی آموزش زبان به عنوان رشته‌ای‌ مستقل و موقعیت‌های آموزشی، کلاس درس و همچنین بازی­گردان‌های اصلی‌ این حوزه را توضیح و شرح می‌دهد. در ضمن، راهکارهایی را برای اجرای روش‌ها و تکنیک‌های آموزشی موثر در زبان‌آموزی بررسی می‌کند‌.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

An Introduction to the Book Didactics Course of French as a Foreign and Second Language

نویسنده [English]

  • Somaieh Zokhtareh
چکیده [English]

The books of Didactics Course of French as a Foreign and Second Language was written by two prominent French linguists (Jean-Pierre Cuq & Isabelle Gruca) and were published by PUG Publication in 2002, for the first time. This book is used as a source book for all the researchers of teaching, as it presents an overall and valuable review of language teaching of current sciences. In this book, the way of forming and foundation of teaching language as an independent major is described and the teaching conditions, classroom and the main members of this domain are described. Also the methods and educational techniques of teaching language are analyzed.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Teaching Foreign Language and Second Language
  • Teaching Methods
  • Educational Approaches and Strategies
CUQ Jean-Pierre, GRUCA Isabelle, (2017). Cours de didactique du français langue étrangère et seconde, Grenoble: Presses Universitaires de Grenoble.


دوره 1، شماره 1
بهار و تابستان 1397
صفحه 29-34